Waarom is in veel organisaties innovatie niet écht?

Gepubliceerd op: . .

Industriële branden

Omdat echte innovatie geen oude wijn in nieuwe zakken is.

Vooruitgang vraagt om slimme, échte vernieuwing. Niet zogenaamd innoveren, waar niemand in gelooft, omdat de verandering niks anders is dan een 'gewone kostenbesparing' is. Innovatie is ook niet hier en daar een proces of product 'opleuken', maar met moderne middelen en mogelijkheden echt iets veranderen. Groeikansen benutten door lean start-ups van buiten aan zich te committeren. Zonder échte innovatie geen vooruitgang.

Verandering in dienst van de klant

Dat is niet vrijblijvend, maar pure noodzaak. Ontwikkelen, en experimenteren met vernieuwende initiatieven. Daadwerkelijk iets positief veranderen in het belang van de klant van de toekomst. Én gemak, wat de klant van de toekomst eist, niet nóg meer regels. Die heeft een ondernemer al meer dan genoeg.

Innovatie wordt in organisaties als een jeukwoord ervaren als het niet écht is. Termen als 'klantgerichtheid' en 'innovatie' mogen geen holle frases zijn, waar iedereen schouderophalend doorheen prikt.

Échte innovatie is net als échte preventie

Het dient de klant en beoogt niet alleen het resultaat van de brandportefeuille van één verzekeraar te verbeteren. Ongeacht waar verzekerd, élke brand is er één teveel, in de eerste plaats voor de klant. Vanzelfsprekend hebben verzekeraars ook belang bij een rendabele brandportefeuille. Om dat te realiseren maakt Assurtief het -via de klant- mogelijk om échte preventie ook daadwerkelijk branchebreed op de agenda te zetten.

Let op uw mensen

Echte innovatie komt vanuit de béste mensen. De grootste zorg van een organisatie zou moeten zijn: voorkomen dat de meest passievolle medewerkers stil worden, hun mond houden, hun tijd uitzitten of hun kwaliteiten elders gaan inzetten. Daar waar ze wél gezien en gehoord worden.

De wereld is al voorgoed veranderd.. 

Er is geen tijd te verliezen, stap over je eigen belang heen, denk in mogelijkheden en onderneem actie en lever de klant de toegevoegde waarde waar hij behoefte aan heeft: hélpen zijn bedrijfscontinuïteit te vergroten, risicogericht en niet regelgericht! Vanuit intrinsieke motivatie, omdat je bestaansrecht bij de gratie van de klant ligt.

Wie doet mee?

Assurtief is er al helemaal klaar voor en biedt verzekeraars de gelegenheid -buiten de organisatie- met vernieuwing te experimenteren door zich aan te sluiten bij het initiatief. Klik hier voor meer informatie.

Kijk ook de animatiefilm 'Assurtief In Beeld' of lees meer interessante publicaties bij Blogs.

Naar de homepage