Klanten zijn een tijdje voor de gek te houden

Gepubliceerd op: . .

Wat is er in vijf jaar veranderd? Blog september 2015...

De waarheid verdraaien mocht best. Marketing was vroeger het vak van zoeken naar een onderscheidende positie in het brein van de doelgroep. Het vak van overtuigen en het beïnvloeden van mensen met verzonnen argumenten. De waarheid een beetje verdraaien mocht best. Steeds meer bedrijven realiseren zich echter dat de kracht van een onderscheidende positionering zit in het fundament waar de onderneming op gebouwd is.

Degene die het hardst riep verkocht het meest

De kracht zit hem in het eigen karakter, de talenten en de historie. In het verleden gold: degene die het hardst en het vaakst riep, werd het meest gekocht. Het bedrijf met het grootste promotiebudget was simpelweg het meest succesvol.

Vernieuwing moet in de genen zitten

Roepen hoe innovatief u bent, heeft geen zin als vernieuwing niet in uw genen zit. Net zo min als roepen dat het klantbelang centraal staat zin heeft als u hem tien werkdagen laat wachten op een antwoord of vijf keer doorverbindt. U kunt uw klanten een tijdje voor de gek houden, maar niet voor altijd.

(uit: de Beursbengel, mei 2015, Marketing 3.0 'Positioneren Nieuwe Stijl', Barbara Hameleers en Kees Dullemond)

Kijk ook de animatiefilm 'Assurtief In Beeld' of lees meer interessante publicaties bij Blogs.

Naar de homepage