Brandpreventie, wie weet het beter, de klant of verzekeraar?

Gepubliceerd op: . .

Brandpreventie kan een grote bedrijfsbrand als deze voorkomen

De klant, bíjna altijd. Bewijzen dat brandpreventie lonend is kan niet....

 

Preventie

De één verkoopt brandblussers, de ander brandmeldinstallaties, de derde sprinklersystemen, de vierde minder of niet brandbare isolatiematerialen, de vijfde technische inspecties of keuringen, de zesde branddeuren, de zevende... En állemaal ‘aanbellen’ bij de ondernemer, die vooral druk is zijn eigen spullen te verkopen... De roep om aandacht is overweldigend, voor (brand)zaken die ‘hem of haar nooit zullen overkomen’ en 'alleen maar geld kósten'. En het ‘tragische’ is, de klant heeft, zoals (bijna) altijd, gelijk! Het overkomt hém inderdaad waarschijnlijk niet. Juist díe kans is heel erg groot, maar u, jij, wij weten wel beter, als het wél gebeurt… Dan komt de brandweer toch blussen en dan zijn er toch ook nog al die brandpolissen? Of ligt dat heel anders?

Er is nog veel te winnen en te besparen, voor de afnemers en de leveranciers, verzekerden en sponsoren. Laten we daarom onze krachten bundelen om het risicobewustzijn te vergroten. Samen meer risicobewuste verzekerden realiseren, die vervolgens bij de aangesloten sponsoren zijn zaken regelt. Daar waar rondom brandpreventie deskundigheid en een goede prijs/kwaliteit te verwachten is. Doet u mee? Win-win!

Kies voor een holistische, duurzame aanpak van brandpreventie

Lees het artikel in de Beursbengel, het vakblad voor de verzekeringsbedrijfstak, van dec. 2019 'Een holistische, duurzame aanpak van grote branden levert meer op'.

Ondernemers meld u aan!

Indien (veel) bedrijven en instellingen zich aanmelden, bieden zij verzekeraars niet alleen inzicht in hun eígen risico, maar ook in het risico van de buren. Dat is uniek, want de buren zijn vaak ergens anders verzekerd. In dat geval heeft uw verzekeraar niet of nauwelijks de mogelijkheid om het risico van de omliggende bedrijven te beoordelen of er invloed op uit te oefenen. Zij hebben immers geen toegang tot dat bedrijf, met alle gevolgen van dien. Kijk ook de animatiefilm 'Assurtief In Beeld' of lees meer interessante publicaties bij Blogs.

Naar de homepage