Verzekeraars onderschatten effect doordacht prijsbeleid

Gepubliceerd op: . .

Minder grote branden zoals deze door een effectief prijsbeleid

Verzekeraars worstelen vaak met het optimaliseren van hun dienstverlening omdat een solide prijsbeleid ontbreekt.

 

Strategisch prijsbeleid trekt de juiste klanten en risico's aan

Prijzen zijn doorgaans historisch gegroeid, kosten- en concurrentiegedreven in plaats van gebaseerd op de daadwerkelijke betalingsbereidheid van klanten. Verzekeraars onderschatten de impact die een doordacht prijsbeleid heeft op winstgroei en klantgerichtheid. Wat nodig is om dit te veranderen is bewustwording en aandacht, en dat begint aan de directietafel. Een klantgedreven prijsbeleid zou een topprioriteit moeten zijn van iedere verzekeraar, aldus Hong-May Cheng, expert propositie- en prijsstrategiën in AM.

Assurtief maakt premiedifferentiatie eenvoudig mogelijk.

Kijk ook 'Assurtief In Beeld' of lees meer interessante publicaties bij Blogs.

Naar de homepage