Drie brandende vragen over uw buurman...

Gepubliceerd op: . .

Industriële branden

Brand bij de buren is vaak ook niet zonder gevolgen voor ú...

 

Waarom is een goede buur belangrijk?

Het antwoord is eenvoudig. Uw bedrijf gaat mogelijk mee in vlammen op. Hoe goed u het ook voor elkaar hebt, als dat bij omliggende bedrijven niet zo is wordt u gedupeerde van andermans vaak onbedoelde risicovol gedrag. Indien er sprake is van illegale activiteiten is extra waakzaamheid geboden. Daar is de (brand)veiligheid en dus ook úw bedrijfscontinuïteit mogelijk ernstig in gevaar, zónder dat u dat weet! Vooral in bedrijfsverzamelgebouwen speelt dat sterk. Ook ingeval van zogenoemde ondermijning, waar via legale bedrijven 'de onderwereld' en 'de bovenwereld' met elkaar vermengd raken, liggen onbekende gevaren op de loer. 

Vragen stellen bevordert risicobewustzijn

Vraag één: Kent u de buur-bedrijven goed en weet u welke activiteiten daar plaatsvinden?

Vraag twéé: Is de zichtbare orde en netheid daar volgens u goed?

Vraag drie: Is er brandbare buitenopslag, zoals pallets of (uitpuilende) afvalcontainers? 

Brandstichting, grootste oorzaak van brand

Brandbare spullen en afval... Duizenden malen per jaar onstaat brand door de vandalistische brandstichter. Zo'n 85% van de buitenbranden is aangestoken. Benut de kans om dat door samenwerking eenvoudig te voorkomen. En als het dan tóch gebeurt... De brandweer wil u wel redden, maar helaas lukt dat vaak niet, lees maar waarom: 'Drie Grote Misverstanden Over Brand'.

Kies voor de Assurtiefmethode

De Assurtiefmethode is een doordachte en strategische  manier om het risicobewustzijn te bevorderen, in úw belang juist óók bij uw buren. Kies door samenwerking voor meer continuïteit van uw bedrijf én een lagere premie. Assurtief biedt u daarvoor een onafhankelijk online platform, gratis door sponsoring. Alleen al door uw aanmelding brengt u, zónder verder nog maar iets te doen, een positieve communicatie in uw omgeving op gang. U zet daarmee het onderwerp 'brandveiligheid en bewustwording' op de kaart. Dat is directe winst!

Unieke marktinformatie

Nóg een reden om u aan te melden: u kunt op de website zien waar andere bedrijven verzekerd zijn. Waardevol als u op zoek bent naar een verzekeraar die goed in de markt ligt bij de risicobewuste deelnemers van Assurtief. Sluit u dus ook aan bij de groep die risicotechnisch gezien de 'betere verzekerden' zijn.

Kijk ook de animatiefilm 'Assurtief In Beeld' of lees meer interessante publicaties bij Blogs.

Naar de homepage